AURELIA LATTIALÄMMITYS – YLEISET MYYNTIEHDOT
Voimassa alkaen: 01.06.2025
Nämä ehdot koskevat AURELIA LATTIALÄMMITYKSEN (markkinointinimi), viralliselta nimeltään OneKey Partners S&R Oy (Y-tunnus: 2835050-4), kuluttaja-asiakkaille suuntaamaa projektikohtaista myyntiä. Myynti perustuu yksilöllisiin tarjouksiin, ja toimitus tapahtuu asiakkaan rakennus- tai saneerauskohteeseen sovitun aikataulun mukaisesti. Nämä ehdot korvaavat 1.1.2020 alkaen voimassa olleet ehdot.
1. Tarjoukset ja sopimuksen syntyminen
Myyjä laatii tarjouksen asiakkaan toimittamien tietojen perusteella (esim. pohjakuvat, neliömäärät, tekniset toiveet).
Sopimus syntyy, kun asiakas hyväksyy tarjouksen kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostitse).
Tarjoukset ovat voimassa tarjouksessa mainitun ajan tai, ellei toisin ilmoiteta, 14 päivää päiväyksestä.
Myyjällä on oikeus tarkistaa tarjousta, jos lähtötiedoissa ilmenee olennaisia muutoksia tai virheitä.
2. Hinnat ja maksuehdot
Hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron (tällä hetkellä 25,5 %), ellei toisin mainita.
Tarjouksen hinnat perustuvat asiakkaan antamiin tietoihin sekä voimassa olevaan kustannustasoon.
Pääsääntöisesti käytössä on ennakkomaksu ennen tarvikkeiden toimitusta. Maksuehdoista voidaan sopia tapauskohtaisesti erikseen.
Maksu suoritetaan laskulla. Maksuohjeet ja -erittely toimitetaan tilausvahvistuksen yhteydessä.
3. Toimitus ja aikataulu
Toimitus tapahtuu sovitusti. Myyjä ilmoittaa toimitusviiveistä viipymättä. Asiakas huolehtii vastaanoton esteettömyydestä.
Toimitustapa: Tavarat toimitetaan Postin, Kaukokiidon, Matkahuollon tai paikallisten rahtiyhtiöiden kautta. Toimitukset arkipäivisin. Yksilöidystä toimitusajasta veloitetaan lisä. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, turhasta kuljetuksesta aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta.
Huomio: Tuotteet toimitetaan vain sinne asti, minne kuljetusliikkeen ajoneuvo pääsee ja pystyy kääntymään. Purku tapahtuu auton välittömään läheisyyteen. Sisään- tai kerroskanto on asiakkaan vastuulla. Saariosoitteisiin toimitus puretaan mantereen puolelle.
4. Asennus ja käyttö
Toimitus sisältää tarvikkeet ja järjestelmäkomponentit, ei asennustyötä, ellei siitä ole erikseen sovittu.
Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että asennus tehdään valmistajan ohjeiden ja voimassa olevien määräysten mukaan.
Suunnitelmien vastuu:
Jos tarvikkeiden mukana toimitetaan lattialämmitys- tai muita suunnitelmia, niiden sisällöstä ja oikeellisuudesta vastaa suunnittelija, joka toimii Aurelian alihankkijana.
5. Vastuu ja takuu
Toimitetuilla tuotteilla on valmistajan myöntämä tuotekohtainen takuu (yleensä 2–10 vuotta).
Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet, ei virheellisestä asennuksesta, käytöstä tai kolmansien osapuolten toimista aiheutuvia vahinkoja.
Mahdollisista virheistä ja reklamaatioista tulee ilmoittaa kirjallisesti mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa havaitsemisesta.
Myyjä ei vastaa välillisistä vahingoista tai aikataulun viivästymisestä, ellei viive johdu törkeästä huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.
6. Peruutusoikeus
Koska tuotteet toimitetaan asiakaskohtaisesti suunniteltuna ja räätälöitynä, kuluttajalla ei ole automaattista peruutusoikeutta (Kuluttajansuojalaki 6 luku 16 §, kohta 3).
Jos tilaus halutaan peruuttaa ennen tuotteiden valmistuksen tai toimitusprosessin käynnistymistä, peruutus voidaan hyväksyä tapauskohtaisesti.
Tällöin Aurelia pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta kohtuulliset kustannukset, jotka ovat ehtineet syntyä
7. Ylivoimainen este (Force Majeure)
Tilaus voidaan perua ennen tuotannon tai toimitusprosessin alkamista, jolloin Aurelia voi veloittaa syntyneet kustannukset.
Aurelia ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sitä estää ylivoimainen este kuten:
luonnonkatastrofi
tulipalo
sota tai liikekannallepano
lakko tai työsulku
vienti-/tuontikielto
valmistuksen lopettaminen
kuljetusvälineiden puute
muu kohtuuttoman esteen aiheuttava tilanne
Aurelia ei vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneista viivästyksistä eikä ole velvollinen korvaamaan ostajalle aiheutunutta vahinkoa. Aurelia voi myös purkaa sopimuksen esteen jatkuessa.
8. Omistusoikeuden siirtyminen
Omistusoikeus siirtyy ostajalle, kun koko kauppahinta on maksettu, ellei toisin sovita.
9. Tavaran virheet
Aurelia vastaa omasta suunnittelusta, valmistuksesta ja materiaaleista johtuvista virheistä. Reklamaatio tehtävä 8 arkipäivän kuluessa toimituksesta. Vaaranvastuun siirtymisen jälkeen syntyneistä virheistä Aurelia ei vastaa.
10. Tavaran luovutus ja tarkistaminen
Tavaran mukana seuraa lähetysluettelo tai rahtikirja.
Asiakkaan vastuulla on välittömästi tarkistaa, että toimitus on lähetysluettelon mukainen ja ulkoisesti ehjä.
Ennen rahtikirjan tai lähetteen allekirjoittamista, siihen on tehtävä kirjallinen varauma kaikista mahdollisista virheistä ja vaurioista. Varauman tulee olla mahdollisimman seikkaperäinen ja selkeä.
Ilman varaumaa vastuu havaittavista vahingoista siirtyy vastaanottajalle.
Toimi näin vaurion tai virheen sattuessa:
Merkitse vauriot tai virheet selkeästi rahtikirjaan/lähetteeseen.
Ota heti yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteystiedot alla).
Dokumentoi mahdollinen vahinko esimerkiksi valokuvin.
Ennen tuotteen asentamista, kiinnittämistä tai käyttöä asiakkaan tulee tarkistaa, että tuote on tilauksen mukainen.
Asiakas vastaa siitä, että kaikki toimitetut tuotteet ja määrät vastaavat sovittua tilausta.
11. Riitatilanteet
Jos tavaraa, tilausta tai toimitusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi tai webgate.ec.europa.eu/odr). Mikäli sovittelu tai ratkaisu kuitenkin epäonnistuu, tulee asia ratkaista kuluttaja-asiakkaan kyseessä ollessa hänen kotipaikkansa alioikeudessa..
Yhteystiedot
Aurelia Lattialämmitys / OneKey Partners S&R Oy
Y-tunnus: 2835050-4
Vesijärvenkatu 11 A, Tevi Office, 15140 Lahti
📞 0400 821 085
✉️ [email protected]
🌐 www.aurelialattialammitys.fi